torsdag 23 augusti 2012

和菓子 Japantårtan!


Vi var bjudna hem till Petra.
Hon hade köpt  japanska lönnar och de skulle vi såklart beundra :-)

Enligt tradition bjuder ju värdinnan på tårta.
 Som dagen till ära 
ska ha lite anknytning till dagens anledning till träff.
Såååå dagens tårt-tema var japan.

Vi funderade innan....skulle tårtan vara dekorerad med sushi???


Vi träffades innan en bit ifrån Petras hem.
Bilar gled sakta förbi...jag tror de undrade vad vi sysslade med :-)
 Vi pimpade nämligen våra håruppsättningar med ätpinnar 
och läpparna fick lite färg.
Jag hade använt mina pinnar till pelargoner :-) så jag fick låna av Carro.


Petra blev full i skratt när hon såg oss stå nedanför hennes 
trapp viftandes men solfjädrar:-))
 Själv bar hon kimono.




Det första vi såg är vi tog plats vid bordet var just sushi...
Men i godisform puh
Vi fick öva på att äta med pinnar.
 Med inte de vi hade i håret tack och lov ;-)




Budda himself var bjuden :-)


Och så tårtan!
En japansk flagga som var så smaskig
Grädde och jordgubbar.

Under kvällen hade vi ett japanskt 'ordbattle'
 mot varandra.
Hm...låt mig säga såhär det gick halvdant :-)
Vi kunde inte såå många ord om man säger så :-)
Men oj vad vi skrattade :-))

foto:Petra

 Det regnade kvällen lång så vi fick beundra lönnarna från fönstret...
Men kika in till Petra's blogg hon visar bilder från sin japan inspirerade trädgård!
Länken hittar du till höger i bloggen!


それは私からのすべてのこの時間だ。
やあやあ

ヘレナ

Det var allt från mig denna gång.
Hej hej och puss!

Helena







1 kommentar :

Törnrosa sa...

Guuud, så ni är underbara!
Kramar från Törnrosa